úterý 28. července 2015

Moje péče o pleť 2015

Článek s informacemi o tom, jak se starám o svoji pleť byl v podstatě první, jaký jsem kdy na blog napsala. No a to už bude téměř rok... Zkrátka usoudila jsem, že je na čase vám ukázat, jaké produkty a postupy nyní používám, protože od loňska v podstatě nezůstal kámen na kameni. První polovinu loňského roku jsem poctivě chodila ke kosmetičce a nechala jsem si od ní vždy poradit, co a jak používat. Mojí zhoršující se pleť to ovšem ani tak nezachránilo a nakonec jsem vše vzala do svých rukou. Vím, že se to nedoporučuje, ale musím říct, že mně se to rozhodně vyplatilo a má důvěra v kosmetičky se v podstatě vytratila... Chápu, že spousta lidí na ně nedá dopustit, nicméně má zkušenost je taková, že to za ty peníze nestálo.

Moje pleť je smíšená se sklonem k akné (se skolenem - moc hezky řečeno, že...), ale už mi není náct, takže veškeré pupínky a pupence se mi dost dlouho hojí - loupe se z nich suchá kůže, strašně dlouho trvá, než opadne začervenání atd., proto používám spíše jemnější produkty k odlíčení a k čištění a rozhodně nezapomínám na hydrataci. Ono totiž to, že máte mastnější T-zonu a pupínky ještě neznamená, že vás spasí jedině alkoholové odmašťovadlo a absence krému - který přece pokožku zmastí a to vy přece nechcete... Naprostá chyba lávky! Musím říct, že od té doby, co jsem začala používat séra a OLEJE, tak se moje pleť opravdu zlepšila a mnohem rychleji se regeneruje. Zkrátka čištění a mazání - to je základ :-D  To by myslím na úvod stačilo a teď už se půjdeme podívat na moji péči krok po kroku.



Moje pečující výbavička
Jak vidíte, tak oproti loňsku toho je daleko víc a značky jsou mnohem dostupnější - jak cenově, tak místy, kde je můžete sehnat. Většinu pořídíte za pár kaček v dmku (Garnier, Balea, Mixa, Saloos, ebelin), Ziaju kupuji buď přímo v Polsku nebo na internetu a Jelení lůj se dá sehnat v každé dobré drogérce, někdy i marketu.

Ranní péče
Začneme u ranní péče. Nejprve si obličej umyji mycím gelem za použití silikonové "houbičky" - tu jsem koupila v dm za asi 60 kč a musím říct, že od té doby, co jí mám, tak na ni nedám dopustit! Je nádherně jemná a krásně promasíruje obličej, což je po ránu opravdu hodně příjemné. Navíc bych řekla, že z dlouhodobějšího hlediska opravdu pomáhá čistit póry více do hloubky. Pokud máte problematičtější pleť, tak věřte, že tohle potřebujete! Navíc je i skvělá na čištění štětců, takže za pár korun opravdu multifunkční pomocník! Jako mycí gel momentálně používám Garnier z řady Pure - Fruit energy. Nádherně voní a dělá jemnou pěnu. Poté obličej otřu do čistého ručníku - to je jasné, že? No, já to radši zmiňuju kvůli tomu, že léta jsem si obličej utírala do stejného ručníku, který jsem používala i na vlasy. Pak jsem se někde dočetla, že obličej si zaslouží vlastní, tak jsem se rozhodla to vyzkoušet a musím říct, že to určitě má něco do sebe. Momentálně mám vždy jeden ručník na jeden den a už bych neměnila. Malé ručníky za pár kaček jsem sehnala v Pepcu.

Po mokrém mytí obličej dočistím pleťovou vodou - momentálně jsem si oblíbila čistící a zmatňující pleťovou vodu s obsahem zinku od Mixa. Je opravdu jemná a nádherně voní. Na dočištění zbytků řasenky (ať se večer odličuji sebepoctivěji, tak stejně ráno alespoň trochu barvy pod očima stejně mám :-( používám micelární vodu od Garnier. Přes rok jsem používala tu růžovou na citlivou pleť a musím říct, že až mi tahle dojde, tak se k ní určitě vrátím. Tahle není nijak špatná, ale tím, že ji používám především na oči, tak zkrátka růžovka na citlivou pleť byla lepší - tahle sem tam zaštípe.

Poslední krok před nanesením makeupu je již zmíněná hydratace. A to jak pleti, tak rtů. Jediné, co ráno většinou vynechávám jsou oči, protože mám hodně mastná víčka a chci, aby mi oční makeup alespoň trochu vydržel. Na pleť jsem si teď neskutečně oblíbila matující krém od Ziaja z řady 25+. Je to už moje druhé balení a v zásobě mám i třetí, protože věřím, že tenhle krém mě jen tak bavit nepřestane. Je nádherně lehký, rychle se vstřebává a pleť mi opravdu zmatní, ale přitom nevysuší tak, abych cítila nějaké pnutí, jako mi to dělaly jiné krémy. Zkrátka ideální krém a navíc za stovku - není, co řešit ;-) Na rty nanesu můj oblíbený Jelení lůj s mandlovým olejem - někteří oblíbenci zůstávají ;-)

večerní péče
Večerní péče o pleť je podle mě nesmírně důležitá a já si to bez ní jaksi ani neumím představit... Je to pro mě takový rituál, který mě hezky uvolní a naladí do pohody. Jeho hlavním cílem je smýt z pleti veškerá líčidla a dodat jí co možná nejvíce hydratace. Přes noc si pleť totiž konečně může odpočnout od makeupu, smogu, slunce, větru - zkrátka všech vlivů okolí, které musí snášet, a tak by si ten odpočinek měla náležitě užít ;-)

Jako první vždy odličuju oči.  Přijde mi, že pokud náhodou zapomenu a nejdřív začnu odličovat obličej, tak díky mé lásce k "mokrému" mytí si akorát rozšmrdlám řasenku a spol. po celém obličeji. Proto se snažím nezapomínat ;-) S menšími přestávkami stále používám dvoufázový odličovač od Garnier. I když jsem za ten rok pár nových vyzkoušela, tak žádný se mu zatím nevyrovnal.

Pak už se vrhám na pleť. Pokud jsem nalíčená nějak více (většinou, když večer vyrážím ven), tak začínám odličovacím mlékem pro citlivou pleť od Garnier. Krouživými pohyby ho vmasíruju do pleti a vše stáhnu vatovými tamponky. Tak se zbavím největšího nánosu a pokračuju v dalším čištění.

Dalším krokem je čistící pěna od Balea. Je to takový hutný krém, který nanesu na houbičku a celý obličej a krk s ním promasíruju. Houbička krásně dostane nečistoty ze všech záhybů a hezky pleť promasíruje a prokrví.

Na dočištění pleti i očního okolí opět použiji pleťovou vodu od Mixa a micerální vodu od Garnier.

Večer si zaslouží péči i oční okolí, takže na něj aplikuji můj oblíbený petrželkový krém od Ziaja. Je už protivráskový, takže jsem se trochu bála, aby nebyl moc hutný, ale je naprosto v pohodě a krásně rychle se vstřebá, i když ho dám větší množství. Žádné obr vrásky zatím nemám, ale řekla bych, že i tak je po něm oblast očí o chloupek hezčí a vyhlazenější. Navíc vůbec nedráždí a neštípe a stojí pár kaček, takže paráda a určitě ho nemám naposled.

A teď můj nejoblíbenější bod - pečující obličejový olej! Kdo nevyzkoušel, nepochopí... Oleje na noc jsem si naprosto zamilovala! Do rána se do pleti nádherně vsáknou, takže i když jdu spát a obličej se leskne, tak ráno je nádherně matný a je vidět, že dostal, co potřeboval. Já momentálně používám arganový olej od české firmy Saloos a nemůžu si ho vynachválit. Nádherně voní, stačí ho jen pár kapek, vůbec neucpává póry, zrychluje hojení pupínků - zkrátka luxus nad luxus! Navíc miluju tu aplikaci! Obličej si vždy lehce přestříknu vodou ve spreji, olej si lehce rozetřu do dlaní a masíruji a masíruji a masíruji... Zkrátka krémy jsou fajn, ale tohle s nimi dělat nejde, takže oleje forever :-D

Na úplný závěr ještě přetřu rty Jelením lojem, namažu si ruce a nohy a hurá do hajan!

Během týdne ještě péči doplňuji hloubkovým čištěním, maskami a tak a mám i různé vychytávky na extra velké a život obtěžující pupence, ale to si zase nechám na příště - už tak je článek dlouhý jak týden bez peněz :-D

Jak jste na tom s péčí pleť vy? Shodneme se v některých bodech nebo přímo i produktech? Budu se těšit na Vaše postřehy a komentáře!

Užívejte léta,

Vaše Míša


1 komentář:

  1. Téda to je arsenál :) Musím se přiznat, že ráno péči zanedbávám úplně, až na mazání a večer si vystačím tak s půlkou produktů :D ale to je tím, že nesnáším "mokré" odličování :) jinak s oleji musím souhlasit, jsou prostě nenahraditelné!

    OdpovědětVymazat