středa 22. července 2015

Co bylo na mém stole #2

Týdenní barevné šílenství je za námi, a tak se můžeme podívat, čím jsem se poslední dny živila :-D

těstoviny s cuketou, rajčaty a mozzarellou - na pohled nic extra, ale na chuť naprostý luxus! Jelikož jsme je měli k večeři, tak jsem ubrala množství těstovin, ale jinak recept zde ;-)

Miluju víkendové snídaně!!! Tady dvě voská oka a zeleninka s chlebem - to není jen pro mě, ale i pro manžela. ;-)

Já prostě absolutně miluju nektarinky! Tady jsem si je jen hodila do jogurtu, sypla trochou slunečnicových semínek a zakápla kapkou agávového sirupu.

Sezona grilování je tu! Takže jeden z nedělních obědů - grilovaný kuřecí plátek, grilovaná zelenina (cuketa, paprika, cibule) a k tomu nezvykle rýže. Manžel se na to teda vůbec netvářil, ale nakonec i on uznal, že to jde. ;-)

Není to léto úžasné? ;-)

Cottage smíchaný s kukuřicí, paprikou a okurkou ochucený provensálským kořením a k tomu domácí ultra semínkatý chléb.

Dopolední sváča - nektarinka s malou tyčinkou z Lidlu. Stojí tam pár kaček a je moc dobrá.

Naprosto miluju obalovaný květák!!! Dělám ho v troubě, takže není skoro vůbec mastný a nemusí se ani předvářet. A ano, vidíte správně - klidně si k němu dám trochu tatarské omáčky. Pokud to nepřeženete a nenadáte si půl sklenice, tak proč ne ;-)

Jedno z nejméně fotogenických jídel, které vařím - lečo :-D Ale teď přes léto je to prostě klasika. Akorát tedy neklasicky nahrazuji nějaký salám či točák tofu - řekla bych, že je to daleko chutnější a na bílkoviny možná i lepší :-D

Jj, občas snídám i takhle nudně - chleba, česneková pomazánka a plátek uzeného eidamu.

Zamilovali jsme si tofu pomazánky z Lidlu. Tady je tuším zrovna mexická. A máznutá je na dalším oblíbenci - kukuřičném chlebu z Alberta. No a okurčička nesmí chybět, že ;-)

květáková pizza - objev července!!! :-D Základní recept zde, ale jak mě znáte - moc jsem ho nedodržela :-D

lilkový tatarák aneb zeleninový nášup - recept tady

Poprvé jsem zkusila domácí hummus - pomazánku z cizrny. Moc se mi tedy nespojila - myslím, že to bylo hlavně tím, že jsem nesehnala tahini a nechtěla jsem tam lít litr oleje... Každopádně na chuť to bylo luxusní a s těmi nakládanými rajčaty - naprostá paráda!

Poslední dobou si ujíždíme na bulguru! Tady je zase smíchaný s různou zeleninou, doplněný nakládanou řepou a samozřejmě masem v podobě pečeného kuřecího stehýnka.

Polévky u nás máme hodně rádi. Nejčastěji dělám vývary, ale občas nás chuť přepadne nečekaně a pak to chce něco rychlejšího. Tady nás nakonec "zachránila" drožďová polévka se zeleninou - já vím, pro spoustu lidí peklo, ale my ji milujeme :-D

Moje oblíbená boloňská omáčka s linguine.

Opět kukuřičné chlebíky, opět okurky a opět tofu pomazánka z Lidlu - tentokrát tataráček, myslím...


Mega rychlá večeře - rozpečený camembert se zeleninou z mrazáku. Je to fakt rychlovka a není to nějak úplně nejzdravější, ale pořád je to lepší než párek s hořčicí a chlebem ;-)


U nás doma uzeniny v podstatě nenajdete. Když už, tak domácí šunku. Proto stále vymýšlím a zkouším nové a nové pomazánky. Tady jsem smíchala nastrouhanou mrkev s trochou jogurtu a s vajíčkem. Dochutila jsem jen solí, pepřem a kapkou citronové šťávy a bylo to mňam. :-)

Tenhle dortík u vás měl na fb celkem úspěch. Jde o směs jogurtu a tvarohu, maličko oslazeno agávovým sirupem, pár piškotů a hromada domácího rybízu. A jelikož byla neděle, tak jsem si navrch ještě přidala kostičku mé oblíbené 75% čokolády.


Ranní mix - na dně bílý jogurt, potom Mixit Do plavek, které je poměrně kyselé, takže na vyvážení chuti pár nugátových polštářků.


Kuřecí roládky s česnekem - opět hodně upravené, ale vycházela jsem z tohoto receptu a k tomu pečené brambory s cuketou.


Opět cottage smíchaný s čerstvou zeleninou, trocha soli, trocha pepře a k tomu kukuřičné chlebíky.

Klasický zeleninový salát a navrch hromada uzeného kuřecího - pak už salát ani nepotřebuje nijak extra dochucovat ;-)

Taková variace na chilli con carne - mleté hovězí, zelenina, fazole a samozřejmě trocha chilli. To vše s rýží basmati. Tohle je přesně moje gusto!

Tady máme zase variaci na řecký salát - leďák, okurka, paprika, cibule, olivy, balkánský sýr a oregano.

Ranní vločky s chia semínky a hromadou nektarinek.

Víkendová snídaně - vaječná omeleta s cuketou - první pokus a tedy rozhodně ne poslední!!!

Saláty jíme hodně často, tak se stále snažím zkoušet nějaké inovace. Tady je klasicky leďák, ale méně klasicky vařená mrkev a celer, hrášek, vařená treska a jogurt se solí a pepřem. Bylo to skvělé a osvěžující, takže určitě zařadím do svého repertoáru.


Jáhlová kaše od Mixit s nektarinkami, ořechy a kapkou agávového sirupu aneb jak si zvednout náladu hned po ránu ;-)

Zase jeden z obědů - co dům dal :-D Tentokrát se zkládá z kuřecích prsou a tofu, mrkve, celeru, hrášku a zakysané smetany. Ochucené grilovacím kořením od Grešíka a podáváno s těstovinami.

Opět vajíčka, ale tentokrát na večeři - takže s miskou salátu a jen kousíčkem chleba.



Včerejší véča, která opět vzikla smícháním toho, co bylo k večeři. Brokolice, cibule, mrkev, tofu, sůl, pepř a kapka kečupu. Dokonalost! Jako příloha bylo trochu kuskusu.

Na těchto snídaních si poslední dny ujíždím! Nalevo chléb s cottagem a sušenými rajčaty, napravo také cottage, ale s domácí jahodovou marmeládou. Mám teď opravdu hodně pohybu a ráno mám fakt velký hlad, takže si takhle dopřávám. Jelikož je to ale ráno a celý den mám před sebou, tak nemám pochyb, že to v pohodě vyběhám ;-)
A to je pro tentokrát vše. Myslím, že je to celkem pestré a popravdě si zdravé vaření užívám snad víc a víc, když teď vidím, jak to chutná nejen mně a manželovi, ale i synovi. :-D

A co dobrého jste vařili vy? Máte pro mě taky nějaký typ?

Budu se těšit na vaše komentáře,

vaše Míša

Žádné komentáře:

Okomentovat