čtvrtek 21. srpna 2014

Zeleninová směs na topinky

Sezóna letní zeleniny právě vrcholí, a tak je ten nejlepší čas, udělat si k večeři něco lehkého u čeho se zbavíme přebytků ze zahrádky. No a pokud zahrádku ani hodnou babičku nemáte, tak zaběhněte do zeleniny (ne do marketu prosím ;-) a kupte si čerstvou českou zeleninu za pár kaček. Právě teď nejvíce "frčí" cukety a papriky. A právě těm se dnes podíváme na zoubek - nebo ony nám? :-D






Nachystejte si:
  • 1 cibuli
  • trochu olivového oleje
  • tak půlku cukety (nebo i celou, máte-li menší)
  • 2 papriky
  • 2 rajčata
  • trochu kečupu - odhadem tak 3 lžíce
  • sůl, pepř, čubricu (směs koření - info zde)
  • chleba na topinky
  • strouhaný sýr - my máme doma zbytek obyčejného eidamu, ale směsi by určitě slušel i takový parmazán ;-)

Vaříme:
Cibuli oloupeme, nakrájíme nadrobno a necháme zesklovatět na oleji. Přidáme nakrájenou zeleninu - cuketu jsem pro jistotu nastrouhala, aby s ní pán tvorstva neměla problém ;-), posolíme a pod pokličkou zhruba 20 minut dusíme, dokud vše nezměkne. 


pokrájeno, připraveno ;-)


lehce osmahnuto a můžeme jít dusit...
... máme udušeno :-)

Poté odkryjeme, promícháme, přidáme zbytek koření, zastříkneme kečupem a ještě tak 5-10 minut vaříme, aby byla konzistence ideální k podávání na chleba. Připravíme si topinky (já zásadně v topinkovači, protože po mastných mi je ŠÍLENĚ těžko), které potřeme směsí, sypneme sýrem a voila - večeře je na stole! :-D


nevypadá to moc fotogenicky, ale je to mňamka, to mi věřte ;-)

Postřeh dne - pokud se v kuchyni nudíte a máte málo nádobí, zkuste toto televizní vaření aneb na všechno mám čistou mističku, nikde mi nic neukáplo a vůbec mi tu pod nohama neřve dítě :-D

Tak dobrou chuť a mějte se

máma M.

Žádné komentáře:

Okomentovat